Ingen ønsker å lese gamle nyheter. Innholdet i artiklene dine skal være nytt, friskt og originalt. Det skal være et tillegg til noe av alt som finnes på nettet fra før. I denne artikkelen skal vi forklare viktigheten av originalt innhold for deg.

Hva er originalt innhold?

Originalt innhold betyr ikke nødvendigvis nytt innhold. Hvis historien din er helt ny, betyr det selvfølgelig at den er original. Å gi din profesjonelle mening om et bestemt emne teller imidlertid også som originalt innhold. Din vinkling til en historie kan være det som gjør ditt innhold unikt og originalt. Originalt innhold kan også være en oversikt over eldre informasjon. Kanskje du er i stand til å strukturere eksisterende informasjon pent hvis det ikke har blitt gjort før.

Googles oppdrag

For å forstå hvorfor originalt innhold er viktig for SEO må vi se på Googles oppdrag. Googles oppdrag er å lese alt som finnes på web i verden, systematisere det, og vise deg innholdet basert på ditt søk med høyest relevans. For å være en av dem som rangeres høyt i det som vises av Google må du skrive nyttige artikler som publikum vil lese. Slike artikler er bedre jo mer de har å by på som ikke finnes i andre artikler på nettet.

Tenk på publikum

Hvis du vil lage originalt innhold, bør du tenke på publikum. Hva vil du fortelle publikum? Hva blir hovedmeldingen i artikkelen din? Hva er hensikten? Hva vil du at publikum skal gjøre etter at de har lest artikkelen din? Vil du at de skal engasjere seg? Kjøpe tingene dine? Lese flere innlegg? Å tenke på disse spørsmålene vil hjelpe deg å komme opp med en original ide til innlegget eller artikkelen din.

Nøkkelordsanalyse må alltid komme først

Selv om en original ide er et sentralt element i det å skrive en fantastisk SEO artikkel, bør hver SEO strategi starte med en nøkkelordsanalyse. Hvis du vil rangere høyt og tiltrekke trafikk til nettsiden din, bør du fokusere SEO strategien din på de begrepene folk søker etter. Du bør prøve å komme inn i tankesettet til folk og finne ut hvilke ord de bruker til å søke. Hvilke spørsmål har publikum? Det er en rekke verktøy du kan bruke for å hjelpe deg med søkeordforskningen. Hvis du utfører nøkkelordsanalysen din riktig, bør du ende opp med en lang liste fraser du ønsker å bli funnet på. Denne listen skal fungere som en guide du kan velge mellom. Du bør skrive innholdet ditt rundt disse nøkkelordene. Et nøkkelord er ikke et emne ennå. Du bør sørge for å komme med en original ide til artikkelen din.  En ide der ønsket nøkkelord har en fremtredende plass.

Originalt innhold

Å skrive originale artikler er den beste måten å føre trafikk til nettsiden din. Forutsatt at du har utført nøkkelordsanalysen din og at du følger vilkårene som fører trafikk til nettstedet ditt. Originalt innhold vil gi nettsiden din et løft for rangeringene i søkemotorene. Det er også en flott måte å vise ekspertise på din spesifikke nisje for publikum.

Forbli original kontra å ønske seg mange klikk.

Nøkkelordsanalysen din vil gi deg ideer om hvilke vilkår artiklene dine skal ha fokus på. Etter dette er det din jobb å skrive noe originalt rundt de spesifikke ordene. Det kan ofte være fristende å skrive om noe som ligner det som allerede er skrevet av alle andre tilbydere.

For noen uker siden ble vi bedt om å skrive noe om SEO copywriting feil. Nøkkelordet SEO copywriting feil er et ord vi tror vil generere trafikk til vår nettside. Vi skrev artikkelen og ga den tittelen: SEO copywriting feil du bør unngå. Dette er en tittel vi ønsker skal generere klikk. Vi er sikre på at artikkelen vi rangere, og vi er sikre på at den vil klikkes på. Artikkelen var imidlertid ikke
original.

Dette fant vi ut i ettertid. Ved en nærmere undersøkelse så finne det en rekke artikler om SEO copywriting feil der ute. Selv om artikkelen vår om SEO copywriting feil du bør unngå ga flere tips som ikke fantes i noen av de andre artiklene vi fant, var innlegget fortsatt litt uoriginalt. Det gjør ikke noe å skrive slike artikler fra nå til da. Det hjelper deg med å generere klikk på SERPene. Men pass deg for å ha uoriginalt innhold hele tiden. Har du det vil publikum lese færre av artiklene dine.

Hva skal du fokusere på videre?

Originalt innhold er det første du trenger å fokusere på i prosessen med å skrive en SEO vennlig artikkel av høy kvalitet. Etter at du sørger for at du har originalt innhold, bør du fokusere på lesbarheten til artiklene dine. Ideen din kan være helt original, men hvis du ikke klarer å skrive en
skikkelig god tekst, vil meldingen din bli borte.
Sørg for å skrive tekster som er enkle å lese!