Innholdsproduksjon
For å nå nye høyder og nye kunder er godt og relevant innhold avgjørende. Innholdsproduksjon er en stadig viktigere del av bedrifters markedsføringsstrategier i dag. I takt med den økende konkurransen øker også behovet for innholdsproduksjon.
Bedrifter i alle størrelser kan dra nytte av innholdsproduksjon for å nå ut til målgruppen sin og engasjere på en meningsfull måte.
Hva skal bedriftens innhold handle om?
Det er en rekke ulike tekster som kan produseres for enhver bedrift. Tematikk, tone og innhold har mye å si for hvordan bedriften oppfattes av interessenter eller eventuelle kunder.
Tekster om hva som rører seg i bedriften, nyheter, informasjon om tjenester, ansatte og planer videre er eksempler på hva innholdet kan handle om. Dette vil gi grunnlag for videre tekstutvikling og åpne for utvikling av innhold innen ulike medier.
Tidslinje og publiseringsplan
Når tematikk og vinkling er valgt, står produksjonen for tur. Imidlertid opprettes det en publiseringsplan, slik at innholdet blir publisert med jevne mellomrom. For å gjøre dette så enkelt som mulig legges det opp en tidslinje som viser når og hvor innholdet skal publiseres.
Basert på hva tidslinjen sier produseres innholdet og lastes opp på nettsiden og sosiale medier med en satt tid og dato det publiseres. Dette gjør at innholdet publiseres automatisk og kommer ut samme dag på dine kommunikasjonskanaler. Tidspunktene varierer ut fra hvilken plattform, basert på når innlegget vil nå flest mulig.
Produksjon og skriving
Tekstproduksjon er en viktig del av innholdsproduksjonen, det innebærer å skape velskrevne tekster som engasjerer leserne og treffer målgruppen. Copywriting bør alltid følge beste praksis, SEO-optimalisering og kvalitet fremfor kvantitet for å sikre maksimal synlighet på nettet.
Et godt utgangspunkt er å ha en ide om hva som er relevant for dine kanaler. Dette hjelper vi deg med gjennom en workshop hvor vi finner tone, retning, tematikk og vinklinger.
Innholdsproduksjon i 2024 er mye mer enn tekst
Fremveksten av sosiale medier har gitt oss nesten uendelig med muligheter innen format, størrelse og omfang av hva innholdsproduksjon kan stå for.
Fotografering er et viktig aspekt ved innholdsproduksjon som kan ha stor betydning for bedriftens suksess. Bilder av høy kvalitet som brukes i reklamekampanjer eller på sosiale medier, kan bidra til å skape en sterk merkevare og øke engasjementet hos kundene. Les mer om fotografering her.
Film er et effektivt verktøy for bedrifter som ønsker å skape engasjerende innhold som skiller seg ut fra konkurrentene. Overbevisende videoer er en effektiv måte å fange seernes oppmerksomhet på og markedsføre produkter eller tjenester på en interessant måte som får kundene til å handle. Filmproduksjon innebærer mer enn bare å spille inn videomateriale – det krever nøye planlegging, storyboarding, manus, opptak og redigering før noe publiseres på nettsiden eller andre plattformer. Les mer om reklamefilm for bedrifter her.
Q&A
Hva koster en innholdsprodusent i timen og hvor mange timer brukes per artikkel?
Prisen for en innholdsprodusent ligger på rundt 1500,- kroner per time. Prisen varierer litt ut fra hva oppgaven er, men vanligvis bruker en innholdsprodusent mellom 1-3 timer per artikkel. Tekstproduksjon settes vanligvis opp som pakker, over en periode mellom 3 og 12 måneder.
Hvorfor benytte et markedsføringsbyrå?
Tidsbruk, kvalitet og synlighet. I et byrå jobber det ulike eksperter innenfor sine fagfelt. Dette gjør at de som kan jobben best gjør jobben, du slipper å bruke tid på ting som andre kan bedre.
Hvorfor er innholdsproduksjon så viktig i 2024?
Konkurransen har blitt større ettersom denne formen for markedsføring har gitt betydelige resultater og det er mange som bruker metoden. Dette varierer litt ut fra bransje til bransje, men det er ikke lurt å ikke benytte muligheten. Innholdsproduksjon hever autoriteten til nettsiden, noe som gjør at du kommer opp høyere og i flere søkeresultat. Muligheten til å kommunisere med kunder og interessenter vil skape et bedre bilde av bedriften og skape kjennskap gjennom dine kommunikasjonsplattformer.
Vil du snakke med oss om kommunikasjon?
Ta kontakt for god kommunikasjon. Benytt deg av kontaktskjemaet, så lover vi å gi deg en ærlig vurdering.
Per torgersen
Innholdsprodusent
Ta kontakt idag
Bruk skjemaet for å komme i kontakt med oss