Annonsering i Snapchat

Annonsering i Snapchat

Nå‌ ‌vil‌ ‌fysiske‌ ‌butikker‌ ‌vises‌ ‌i‌ ‌Snapmap‌.

arrow down

Flere muligheter med annonsering i Snapmap

Teknologien innenfor sosiale medier utvikles kontinuerlig.

Stadig flere bedrifter oppdager mulighetene med å annonsere på flere plattformer enn Google, LinkedIn, Facebook og Instagram.

Vi ser nå at flere bedrifter blir oppmerksomme på annonseringsplattformen Snapchat, men det er ikke like mange som vet om de nye mulighetene som har kommet til Snapmap.

SnapMap 600x900 1

Vær synlig i SnapMap

Ved den siste oppdateringen til Snapchat er det bedrifter som står i fokus.

Nå blir nemlig bedriften din synlig i kartet.

Ved å kunne synliggjøre bedriften din, gjør det Snapmap til en ypperlig kanal for markedsføring.

Med den nye teknologien fra Snapchat gir det bedrifter med fysiske lokasjoner en organisk tilstedeværelse, og åpner for annonsering som er optimalisert for fysiske butikker.

Dette er et eksempel på en bedriftsside på Snapmap, med info om åpningstider, adresse, telefonnummer og link til hjemmesiden. Dataene hentes fra TripAdvisor og Google Maps.

Som Snapchat-bruker kan man få veibeskrivelse eller ringe bedriften, uten å gå ut fra appen. Er man på leting etter et sted å spise lunsj eller middag, er det heller ikke nødvendig å gå ut av appen for å reservere bord. Dette er det også mulig å gjøre direkte fra Snapmap.

Alt i en app

Det er fire måter å finne bedriften din i Snapmap på:

Kart

Lete i kartet

Annonse

Søke på navnet til bedriften

Søk

Søke på navnet til bedriften

Lokasjon

Gjennom en lokasjonstagg på en historie

Derfor burde du annonsere via Snapmap

Ved den siste oppdateringen til Snapchat er det bedrifter som står i fokus.

Nå blir nemlig bedriften din synlig i kartet.

Ved å kunne synliggjøre bedriften din, gjør det Snapmap til en ypperlig kanal for markedsføring.

Med den nye teknologien fra Snapchat gir det bedrifter med fysiske lokasjoner en organisk tilstedeværelse, og åpner for annonsering som er optimalisert for fysiske butikker.

Dette er et eksempel på en bedriftsside på Snapmap, med info om åpningstider, adresse, telefonnummer og link til hjemmesiden. Dataene hentes fra TripAdvisor og Google Maps.

Som Snapchat-bruker kan man få veibeskrivelse eller ringe bedriften, uten å gå ut fra appen. Er man på leting etter et sted å spise lunsj eller middag, er det heller ikke nødvendig å gå ut av appen for å reservere bord. Dette er det også mulig å gjøre direkte fra Snapmap.

SnapChat Kart 600x900 1
snapchat logo

Kom i gang med Snapchat-annonsering

  1. Gå til Snap Ads Manager, og deretter til Create Ads
  2. Herfra velger du Instant Create kategorien, etterfulgt av “Promote Local Place”
  3. Skriv inn navnet på bedriften din.
  4. Sjekk at all informasjon er oppdatert og riktig.
  5. Lag annonse ved å bruke bildene fra nettsiden din eller ved å laste opp eget innhold.
  6. Skriv en overskrift som fanger brukeren – en “call-to-action”.
  7. Segmenter målgruppen på demografi, radius og evt. interesser.
  8. Velg så budsjett og varighet på kampanjen.

Teste noe nytt?

Dersom bedriften din selger varer eller tjenester i en fysisk butikk, er dette noe som burde testes.

Trenger du hjelp til å komme i gang med annonsering på Snapchat? Vi kan hjelpe deg med å sette opp annonsekontoen, slik at bedriften din kan komme i gang med annonseringen.

questions

Vil du vite mer om Snapchat annonsering?

Lurer du på om Snapchat annonsering er rett strategi for virksomheten din? Benytt deg av kontaktskjemaet, så lover vi å gi deg en ærlig vurdering.

Ta kontakt idag

Bruk skjemaet for å komme i kontakt med oss