Søkemotoroptimalisering – Bli funnet på Google med SEO

Vi hjelper deg å tiltrekke fler kunder med søkemotoroptimalisering og teknologi.

Ta kontakt

Hvorfor er søkemotoroptimalisering – SEO så viktig?

  • I dagens konkurranse marked er den digitale markedsføring, SEO, sosiale medier og Google ads mer viktig enn noen gang.
  • Søkemotorene som Google, Microsoft (Bing), Kvasir, Yahoo med flere, har ca 58 millioner brukere per dag i Norge som legger merke til deg når nettsiden rangeres og de søker etter svar på sine spørsmål og problemer i organisk trafikk.
  • Kort fortalt, dersom du har en webside, blogg eller nettbutikk kan søkemotoroptimalisering – SEO gi deg økt synlighet for potensielle kunder og hjelpe deg med å få din bedrift synlig på de relevante søkene i de ulike søkemotorene basert på dine nettsider eller tjenester.

Søkemotoroptimalisering er viktig fordi:

  • De fleste brukerne av søkemotorene (mer enn 65% ) klikker mer sannsynlig på en av de topp 5 resultatene i søkemotorene sine resultatsider (SERPS). For å ha muligheten til å dra nytte av SEO byrå, og få flere besøkende til digitale markedsføring må godt innhold være synlig i en av topp 5 posisjonene.
  • Søkemotoroptimalisering handler ikke bare søkemotorer. Godt SEO arbeid kan hjelpe fortelle google om din bedrift, få gode resultater som øker brukeropplevelsen og mulighetene til synlighet for din bedrift sine tjenester og produkter.
  • Brukerne stoler på søkemotorene. Ved å ha hjemmeside eller nettbutikk plassert i en av topp posisjonene for søkeordene som brukeren benytter øker din bedrift sin troverdighet og autoritet. Det finnes ett uttrykk som sier at “Google lyver ikke”, og i Norge er det et velkjent begrep om at dersom du ikke vet svaret – Google it.
  • SEO er bra for din tilstedeværelse og synlighet på nett. Folk som finner din hjemmeside ved å søke på for eksempel Google, Yahoo eller annen søkemotor vil mer sannsynlig promotere din bedrift på Facebook, LinkedIN eller annen form for trafikk som kommer via google search.
  • SEO er viktig for at en nettside fungerer. Nettsider som har godt innhold kan tjene på synlighet på nett. Den direkte fordelen er at man får fler antall besøkende og en økning i søk på søkemotorene. Den indirekte fordelen er at man har ett rammeverk eller en sjekkliste som man kan benytte som seo analyse før man publiserer relevant innhold på nettsiden. Dette gjør at man får en mer helhetlig strategi for publisering på nettsiden.
  • SEO gir deg en fordel mot dine konkurrenter. Dersom to nettsider selger de samme tingene eller tilbyr de samme produktene eller tjenestene vil en søkemotoroptimalisert nettside med autoritet mest sannsynlig få mer besøk og mer salg.

Spør oss om SEO

Snakk med oss om hvordan vi bruker SEO til å øke din omsetning.

    Hva er søkemotoroptimalisering SEO?

    Søkemotoroptimalisering har i den digitale uttrykk jungelen blitt bedre kjent under digitale markedsføring forkortelsen SEO. Taktikken er å optimalisere en nettside for synlighet på nett og hos søkemotorene. Søkemotoroptimalisering handler primært om onsite optimalisering, godt innhold, sosiale medier, lesetid, autoritet og Google Ads, men tiltakene som man utfører for å rangere gir også effekt på andre søkemotorer som Microsoft sin Bing.

    Hvis du ikke er synlig ved søk går du glipp av mye relevant trafikk som kommer inn via organisk trafikk.

    Søkemotoroptimalisering handler ikke bare en god nettside som fører til rangering ved et søk. Det er faktisk over 200+ forskjellige signaler som avgjør hvordan og hvorfor du havner på førstesiden til Google eller ikke. Med vår seo byrå kompetanse gir vi deg innsikt i Googles algoritmer slik at du kan bruke dette til din fordel.

    Hva er Søkemotoroptimalisering(SEO)?

    Om SEO

    Hva gjør vi for å søkemotoroptimalisere din nettside?

    Mange av våre kunder forteller oss at de allerede er godt synlige på Internett og i Google. Det har de helt rett i, og vi skal ikke selge sand i sahara; Vår oppgave er å forbedre denne synligheten.

    Søkemotoroptimalisering SEO analyse

    Søkemotoroptimering analyse

    Vi bruker flere analyseverktøy for å se på deres svakheter og styrker.

    Vi ser på deres

    • Målgrupper
    • Hva de søker på
    • Hvordan de finner deres varer og tjenester

    Denne søkeoptimalisering analysen gir oss nødvendig innsikt for å finne hvilke muligheter og utfordringer som må løses for å oppnå rangering på førstesiden i Google og søkemotorene.

    Søkemotoroptimalisering Teknisk SEO

    Teknisk SEO Analyse

    Søkemotorene er primært styrt av AI, ergo av roboter, og derfor er det viktig å gi disse mest mulig informasjon ved hjelp av en teknisk seo analyse og tiltak, slik at de opplever din nettside som det beste resultatet for den som foretar ett søk.

    Teknisk SEO analyse og implementasjon er det vanskeligste med søkeoptimalisering(SEO).
    Derfor er det viktig at det er ett godt samarbeid mellom utvikler av nettsiden og seo eksperten slik at man unngår alle fallgruvene. Ved å velge AdSeo er du trygg på at jobben blir gjort da vi har kompetanse på begge områder.

    Søkemotoroptimalisering Måling av resultater

    Måling av resultater

    Søkemotoroptimalisering tar tid, det vil ikke skje over natten. Derfor er det viktig for oss og våre kunder at vi til enhver tid er på ballen.

    Søkemotoroptimering er en konstant jobbing med utviklingen av bruken på nøkkelord, søkeord og søkefraser.

    Konkurrentanalyse vil vise deres resultat opp mot konkurrentene. Oppsummert er søkeoptimalisering optimalt for de som har ett langsiktig mål og ønsker de beste resultatene.

    Vår arbeidsmetodikk

    1. SEO Strategi
    Strategi utarbeidelse av søkemotoroptimalisering ekspert

    Det utføres en teknisk analyse av din nettside med henblikk på riktig teknisk plattform, innhold, søkeord, semantikk, konkurrentanalyse, brukervennlighet og ekstern/intern lenkebygging. Etter endt analyse utarbeides det en tiltaksplan for å oppnå din målsetting.