Da vi startet Adseo i februar 2020 var målet vårt å skape en hub. Et miljø som skulle tiltrekke seg de absolutt skarpeste menneskene. Vi skulle tilrettelegge for å kunne dele kunnskap og fag. Det måtte være gøy, ble vi enige om.
Adseo skulle bli et leirbål. Et miljø som folk ønsket å være en del av.
Adseo skulle være et unikt kompetansemiljø og vekke oppmerksomhet; en underdog å se opp for. Vi skulle stille spørsmål ved vedtatte sannheter og utfordre bransjen. På det menneskelige plan. Og på det intellektuelle. En perfekt blanding av unik kompetanse, gode, grunnleggende, menneskelige verdier og et genuint ønske om å få til noe. Ikke et lukket, introvert miljø. Et åpent miljø som ønsket mennesker velkommen.
Dette ble vår misjon: Vi skulle skape digital lykke.
Vi visste at vi måtte være fleksible og tilgjengelige for kundene våre til enhver tid.
Aldri rigide. Aldri låst. Full åpenhet.
Dette ble grunnlaget for visjonen vår, som følgelig ikke skiller seg ut fra misjonen
Adseo skal skape digital lykke.
For oss selv. Omgivelsene våre. Og ikke minst, kundene våre.
Det handlet egentlig om å sette ord på en følelse. En følelse som vi hadde opplevd noen ganger tidligere, før Adseo ble startet. En deilig følelse. Men en følelse uten navn. Den var for abstrakt og udefinerbar til at vi klarte å sette det sammen til noe meningsfullt. Vi visste dog at i de beste samarbeidene og relasjonene så var nettopp denne følelsen avgjørende for suksess. Vi ønsket at kundene til Adseo skulle føle på det samme.
En symbiose, der reklamebyrå og kunde er det samme. Der full frihet, i den grad det er mulig, får bestemme. Vi snakker om tillit, tette bånd og ærlighet. Der vi bruker vår kompetanse og erfaring til å fremme kundens kompetanse.
Hva skal til for å skape digital lykke? Vi bestemte oss for at at følgende verdier ville bringe oss nærmere visjonen:
Vi skulle være:
Offensive | Rause | Rampete.
Vi ønsket ikke å være som alle andre. Heller den svarte sauen i den hvite flokken.
Digital Lykke er et ord vi har blitt veldig glad i.
Jeg kan kjenne igjen følelsen. Og følelsen gir meg en indre ro og lykke, der jeg vet at vi kommer til å levere et resultat som vil overraske kunden på en positiv måte. Jeg vet at kunden vil bli stolt. Og er det ikke det det koker ned til?
Make your customer proud?
Adseo kunne fint hett Digital Lykke. Men jeg synes det fungerer fantastisk som en visjon – noe å strekke seg etter i alle relasjoner. Akkurat som man ønsker alle lykke i livet, ønsker vi lykke i våre samarbeid, og til de som velger å jobbe med oss.
Det er viktig å understreke at digital lykke ikke oppnås på bekostning av kompetanse og kvalitet. Vår hub er unik – med kloke hoder. Digital lykke er naturligvis et resultat av begge deler. Men for å kunne skape gjensidig digital lykke er det noen faktorer som er helt vesentlige.
Den første er at man ikke får det til alene. Det krever litt innsats fra begge parter.
Men det starter som regel med noen genuine og rene ønsker om å gjøre litt stas på hverandre, og et ærlig stykke arbeid der kommunikasjon, vilje og samarbeid er tilstede.
Digital lykke handler om 1%. Den ene prosenten. Det ligger virkelig i detaljene. Den ene prosenten er ofte det som skiller. Hvis du visste at den kunden du jobber med nå er den siste kunden i verden, ville du da kunne gjort litt til? litt mer?
Svaret på det er som oftest ja, og det er sånn vi tenker i Adseo.
Adseo hadde ikke blitt til om det ikke lå et genuint ønske om å gi kunden mer enn de fortjener.
Å føle seg lykkelig er kanskje enda bedre enn forelsket
Lykke er mer permanent. Lykke er mer “long term” Lykke er mer solid. Lykke er bevissthet.
Og det er muligens takknemlighet. Takknemlighet for livet, venner og familie. Ønsket om å behandle disse riktig, fordi det gir deg lykke. Jeg kan, med hånden på hjertet, si at de beste ideene og det beste arbeidet vi har gjort for våre kunder, også er de der vi har de tetteste relasjonene, der vi stoler på hverandre og har ubetinget tillit.
Derav kommer en bold statement, og det er:
“Vi jobber ikke med hvem som helst”.
Og grunnen til det er at vi i adseo jakter digital lykke. Og har man ikke kjemi med kunden, vil det være umulig å oppnå. Digital lykke gir arbeidsro og åpner opp for kreativitet. Men det tar jo alltid litt tid å komme dit. Man gifter seg ikke på første date. Men man gifter seg med den man elsker.
Så hva er digital lykke for deg?
Om du ikke vet svaret på det, så trenger du sannsynligvis litt digital lykke..
… Og ja, den vet du hvor du finner.
Mvh
Morten Leonhardt Knudsen
Partner