Google Annonsering

Google ads, tidligere kalt Google Adwords, er annonse plattformen til Google.

Ta kontakt

Hjelp med Google annonsering?

Når en bedrift tar i bruk Google annonsering så får de tilgang til et vidt spekter av betalte annonser som kan generere fler leads og salg.

Google Ads har siden fødselen av internett vært den aller største søkemotoren der ute og blir i dag brukt av omtrent 1,7 billioner mennesker daglig. Google er såpass integrert i vårt daglige liv at Google må håndtere 75 000 søk i sekundet på en helt vanlig dag på verdensbasis. Tallene viser at mer en 90% av både B2B og B2C handel starter med et Google søk, så da gjelder det for bedrifter å være sikre på at annonsene deres på Google vises på riktig sted, til riktig folk, til en overkommelig pris og at budskapet bedriften vil få frem stemmer overens med annonsen.

Hvordan får man til dette?

Jo med Google ads.

Hva er Google Ads og hvorfor trenger jeg det?

Google annonsering og ads

Google Annonsering er plattformen Google har laget for å kontrollere annonsene dine på google og partner nettverkene. Google sin primæroppgave er å vise folk som søker de meste relevante svarene som mulig, så hvis du søker på et begrep eller ord og google har en nettside som passer perfekt til det så vil denne nettsiden dukke opp organisk uten å måtte betale for dette. Som oftest på

  • Google så er det mange om beinet og konkurransen om å vises høyest på googles søkeresultatsider er høy.
  • Hvis man da setter opp annonser i Google Ads så kan styre hvilke ord man vil vise annonser på og hvor høyt opp på søkeresultatsiden man vil være.
  • Man har også muligheten til å få en god del tilleggsinformasjon og funksjoner på annonsene sine når man har betalte annonser på Google.

Trenger du hjelp med Google Ads? Ta kontakt her.

Hjelp med Google Ads?

Send inn skjema i dag og kom i kontakt med våre sertifiserte eksperter

    Dere kan forvente

    Annonser og utvidelser

    Når man tar i bruk Google Ads så får man tilgang til et vidt spekter av annonser som alle har ulike fordeler. De meste brukte typene av annonser er per dags dato shopping annonser, bilde og video annonser og tekst annonser. Ved shopping annonser kan man få produktene sine helt oppe over søkeresultatene med, bilde, tekst og pris i en liten boks som gjør at potensielle kunder er ett klikk unna å legge varene dine i handlekurven sin etter et søk. Denne er gullverdt for alle bedrifter med nettbutikk. Man har også visuelle annonser i form av bilde, video eller GIF som kan være en video på Youtube eller bannerannonser på diverse nettsider blant annet, disse kommer i mange ulike former med ulike fordeler og ulemper. De mest vanlige annonsene vil alltid være standard søkeannonser som er tekst annonser. Her også har man mye forskjellig å velge mellom da man kan for eksempel lage dynamisk søke annonser som blir laget ved at google skanner hele nettstedet ditt og setter sammen annonsene selv med minimal input fra deg selv eller responsive søkeannonser der man legger inn mange ulike beskrivelser og overskrifter også tester google ut de forskjellige kombinasjonene og finner ut hva som funker best. Hver eneste bedrift/produkt har forskjellige behov og Google Ads har de ulike annonsene som skal til for å framheve dette og treffe de riktige kundene dine med det riktige budskapet.