Nettbutikk med WordPress

Nettbutikk med WordPress

Vi hjelper deg med å øke salget på nett. Avtal en gratis konsultasjon med teamet vårt, og la oss få ting til å skje!

arrow down

Tilpassede markedsføringsløsninger

design

Branding

Branding er prosessen med å bygge og forvalte et sterkt og unikt omdømme for et merkevarenavn eller produkt.

responsive

Webdesign

Webdesign er prosessen med å planlegge, utforme og implementere nettsider for å skape en brukervennlig og estetisk tiltalende opplevelse.

social media

Sosiale medier

Sosiale medier er digitale plattformer som tillater brukere å dele, kommunisere og samhandle med innhold og mennesker på nettet.

megaphone

Marketing

Marketing er en strategisk tilnærming for å fremme og selge produkter eller tjenester til et målrettet publikum.

online shop

Nettbutikk gjort riktig

Å opprette en nettbutikk innebærer å designe og utvikle et brukervennlig grensesnitt, integrere betalingsløsninger, administrere produkter og lagerbeholdning, og markedsføre butikken.

Strategi

Strategi innebærer å definere mål, målgruppe, produktsortiment, markedsføring og logistikk.

Design

Å designe en nettbutikk innebærer å skape et brukervennlig grensesnitt og optimalisere for salg og konvertering.

Gjennomføring

Å lage en nettbutikk krever kunnskap om HTML, CSS og JavaScript for å designe og utvikle et funksjonelt nettsted.

Analyse og optimalisering

Analyse og optimalisering av nettbutikk er viktig for å forbedre brukeropplevelsen og øke salget på nettstedet.

reviews

Ikke bare ta vårt ord for det

Les våre kundeanmeldelser!

progress

Fremgangsplan

1. Prosjektledelse

Aktiviteter som pågår hele prosjektet i tillegg til designprosessen. Dette handler om å sikre en god og smidig prosess og et godt slutt resultat.

Onboarding

  • Forstå og definere problemet.
  • Definere og avgrense prosjektet.
  • Bli enige om hva vi skal gjøre.
  • Planlegging

Innsikt, kunnskap, analyse og research

  • Selskap
  • Produkter/tjenester
  • Bransje, fag
  • Kunder
  • Konkurrenter

Prosjektgjennomføring

  • Møter & kommunikasjon
  • Client reviews (holdes i forbindelse med hver sprint).

Dine ønsker og behov

2. Design sprint 1: Look & Feel

High level, hvordan skal hovedelementer se ut. Font, farger, bilde bruk, ikoner & grafiske elementer.

Ut i fra vi har snakket om på møte vil dette prosjektet avgrenses til design av:

  • Forside
  • Artikkel
  • Nyhetsside
  • Behandling/produkt-side
  • Liste visning av behandlinger/tjenester
  • Kontaktskjema

Look and feel

  • Handler om finne det visuell utrykket.
  • Finne farger, fonter.
  • Finne stil på ikoner grafisk elementer(noen ikke alle).
  • Fokuserer på nøkkelelementer, elementer vi vet vi trenger.


Normalt presenteres forsiden og en artikkel eller produkt/tjenesteside med eventuelle alernativer.

Client review

  • Denne sprinten definerer rammen og retningen for designet.
  • I noen tilfelle presenteres flere alternativer og velger hvilke vi skal ta med oss videre.


Selv om en designprosess handler om optimaliser og forbedre, noe som skjer gjennom alle sprintene. Er det også viktig å forstå at for store endringer, ønsker eller avvik som kommer sener kan føre at det overskrider timeforbruk og økonomiske rammene og utløse behov for justering av pris på prosjektet.

3. Design sprint 2: Ta ut konsept

Gjennomarbeide look and feel for ta ut konseptene i konkrete eksempler

Ut i fra vi har snakket om på møte vil dette prosjektet avgrenses til design av:

  • Forside
  • Nyhetsside
  • Artikkel (2-3 eksempler ikke alle)
  • Behandling/produkt-side
  • Liste visning av behandlinger/tjenester
  • Kontaktskjema

Ta ut konseptet

I denne sprinten bearbeides feedback fra sprint 1. Ved mindre endringer starter vi arbeidet med og jobbet konseptet på alle de ulike sidene.

Har sprint 1 avdekket store behov for endringer vil vi ta en avsjekk/møte før vi fortesetter arbeide i med jobbe ut konsepter på alle sider.

Client review

  • Avdekke fler behov
  • Hva er bra?
  • Trenger noe justering
  • Optimaliser og forbedre.
  • Gir en mulighet til å se og føle hvordan ting henger sammen.

4. Design sprint 3: Justering & optimalisering

Worktrough /tilpassninger

Ut i fra vi har snakket om på møte vil dette prosjektet avgrenses til design av:

  • Forside
  • Nyhetsside
  • Artikkel (2-3 eksempler ikke alle)
  • Behandling/produkt-side
  • Liste visning av behandlinger/tjenester
  • Kontaktskjema


Worktrough: Juster og optimaliser for ulike formater.

5. Prototype (sprint 1-3)

Eksport oppsett av en klikkbar prototype som kunden for tilgang til. Dette er et dokument som lever hele prosessen. Og blir mer og mer levende jo lenger vi kommer.

6. Handover & oppfølging av utvikler

Eksport filer, test og oppfølging av utvikler i produksjon.

Dette er aktiviteter knyttet til å sette i gang utviklere for å justere siden og sørge for at designet bli gjennomført:

  • Eksport av filer
  • Handover: dialog med utvikler
  • Testing
  • Evt fixes

7. Utvikling: implementering av design

Utvikler setter opp et lokal utviklings miljø og begynner å tilpasse maler og rammerverk for nytt design.

  • Justering av wordpress templates til nytt design
  • Optimalisering for ulike skjermstørrelser (Desktop, Tablet, Mobil)
  • CSS
  • JavaScript
  • PHP

8. Innholdshåndtering og optimalisering

Vi har mye godt innhold som må tilpasses nytt design.

9. Publisering av ny hjemmeside

  • Se etter små feil
  • Forsikre deg om at du har en kontaktside
  • Test nettstedets brukervennlighet
  • Forsikre deg om at navigasjonen fungerer
  • Sjekk for mobilvennlighet
  • Nettleserkompatibilitet
  • Kompatibilitetstesting
  • 404
  • Forsikre deg om at nettadressene er riktige
  • Sørg for at du har klare oppfordringer til handling
  • Installer og konfigurer et SEO-plugin
  • Konfigurer permalinks
  • Sjekk XML-sitemaps / HTML-sitemap
  • Sjekk robots.txt-filen
  • Test for AMP-kompatibilitet
  • Test integrering av sosiale medier
  • Sjekk nettstedets tilgjengelighet
  • Sett en sikkerhetskopiløsning på plass
  • Sikre nettstedet ditt
  • Bekreft SSL
  • Hold ut spam
  • Oppdater tidssonen
  • Ta vare på eller sørge for at det juridiske er i varetatt
  • Slett eventuelle uønskede plugins

10. SEO Optimalisering

Det er viktig og ivareta den digitale troverdigheten siden har i dag og samtidig videre utvikler og utnytte potensialet videre.

  • Redirects
  • Crawling
  • Taggere
  • SEO
  • Analyseverktøyer
  • Konverteringssporing
questions

Ønsker du å starte en nettbutikk med WordPress?

Lurer du på om WordPress er rett verktøy for din virksomhet? Benytt deg av kontaktskjemaet, så lover vi å gi deg en ærlig vurdering før du starter med ny hjemmeside.

Vi gleder oss til å høre fra deg!

ADSEO AS / Org nr: 916 870 337
Martin Linges Vei 25, 1364 Fornebu (Oslo)
+47 958 88 337
hei@adseo.no