Google Ads

google ads

Google ads, tidligere kalt Google Adwords, er annonseplattformen til Google.

arrow down
Google announcement img

Hjelp med annonsering i google?

Når du tar i bruk annonsering via Google, vil du nå ut til de menneskene som sitter aktivt å leter etter dine varer og tjenester. Google-annonsering vil gi flere leads og salg. 

På det meste søkte over 450.000 nordmenn etter munnbind i august 2020. For dine produkter og tjenester kan de være alt i fra noen hundre til flere tusen søk hver eneste måned. Ca 90% av all handel i Norge, starter med et søk på Google. 

Med Google Display kan du også levere visuelle annonser og drive merkevarebygging levert til fra av de mange tusen nettsidene i Google sitt nettverk. Da kan du få din profilering inn på tematiske nettsider som matcher din kjøpegruppe. 

Google annonsering er en svært kostnadseffektiv markedsføringsmetode. Med Google annonsering vil du kunne måle alt, som gjør at man raskt ser effekt og kan justere for optimale resultater. Du kan også eksperimentere med forskjellige annonser for å se hvilke  annonser som fungerer best. Man kan også bestemme budsjettet selv slik at man har kontroll over kostnadene.

Vi er sertifisert Google partner og kan bistå med din annonsering.

why

Hva er Google Ads - hvorfor trenger jeg google annonsering?

Google Ads er plattformen Google har etablert for å gi deg kontrollen over dine annonser i Google sitt søkeresultat og i deres partnernettverk. 

Hver eneste dag leter svært mange etter dine varer og tjenester på nett. I søkeresultatene kan det være trangt om plassen. Derfor er det også mulig å annonsere hos Google, slik at du blir synlig akkurat da din mulige kunde er på jakt. Han kan kjøpe hos deg, eller hos konkurrenten. Det er opp til deg.

  • Øke salget med målrettede annonser.
  • Finn kunder som leter etter det du tilbyr.
  • Mål resultatene og juster for bedre måloppnåelse.
  • Alt er målbart.
  • Du bestemmer selv budsjettet.
  • Mange forskjellige kampanjetyper. Visuelle, tekst, målrettet kun mot mobil osv.

Kom igang med Google-annonsering i dag.

Google sine fleksible varianter

adseo utvidelser

Kom igang med Google annonser og utvidelser

Hver eneste bedrift har forskjellige behov. Med annonsering via Google finner vi løsninger som passer din bedrift.

Den mest vanlige annonsetypen er standard tekstannonser med eller uten utvidelser. En utvidelse kan for eksempel være en kartlenke til din lokasjon, telefonnummeret ditt, eller lenker til annen informasjon på din nettside. Disse annonsene vises bedre og får ofte flere klikk da de blir mer relevante.

Du kan også kombinere dette med bildeannonser som vises rundt om på andre nettsider. Dette kalles Google Display Nettverk eller GDN på fagspråket.

adseo shopping ad

Hva er Google shopping annonser?

Med Google shopping annonser kan man plassere produktene sine over søkeresultatene med bilde, tekst og pris. Dersom man har nok anmeldelser kan man også få inn stjernerangering for økt oppmerksomhet på dine annonser.

Plasseringen gjør at potensielle kunder er kun ett klikk fra å legge dine varer i handlekurven sin. Dette er gull verdt for alle bedrifter med egen nettbutikk som driver med ehandel.

Når en mulig kunde søker etter dine varer, vil varen automatisk dukke opp, lett synlig, men derfor er gode produktbilder veldig viktig slik at det er du som ender opp med å få kunden.  Merk at for å bruke Google Shopping annonsering må nettbutikken ha priser inklusive merverdiavgift.

Googleannonsene kommer i mange ulike former med ulike fordeler og ulemper. Spør oss om råd.

bilde 2

Hva er dynamiske Google annonser?

Annonsering i Google er en ekstremt fleksibel måte å bli synlig på. Med dynamiske annonser kan Google skanne din nettside og sette sammen annonsene selv, med minimal innsats fra deg. Du kan også sette opp et sett med forskjellige overskrifter, tekster osv, som automatisk mikses av Google for å finne den annonsen som fungerer best til enhver tid. 

Det samme gjelder med bildeannonser, hvor du laster opp elementene, og Google mikser dette til å passe mer i tråd med det kunden potensielt er på jakt etter. 

Vi kan sette opp en kampanje som passer deg. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg i gang.

targeting

kjøpeklare kunder – Målretting

Google Ads gir deg valgmuligheter nok til å sikre at vi treffer de riktige kundene på rett tid. Det er ikke vits å vise dine annonser til personer som ikke er i målgruppen. Dette kan vi styre. 

I motsetning til aviser og trykksaker kan annonsering med Google finjustere publikum. 

Du kan ta utgangspunkt i demografiske kategorier som sivilstatus, utdanning, boligeier m.m. I tillegg kan du også målrette annonsene ut fra interesse som “Hus og hage”, matlaging og reise m.m.

Du kan også benytte det som heter “remarketing” – som vil vise annonser til de som allerede har besøkt din nettside – for å holde minnet om tjenesten ved like. Dette har du garantert opplevd seg – og det virker. 

Du kan også unngå målretting, og kun la det styres av spesifikke relaterte søkeord. 

Vi kjenner fleksibiliteten og kompleksiteten slik at du får en vellykket kampanje.

 Spør oss om råd.

bidding

strategi – Budgivning

Google ads tilbyr et bredt spekter av budgivningsstrategier for deg og din bedrift. Alle de ulike strategiene har ulike mål. Vi vet hva som gir bedre ytelse på dine annonser. 

Om du ønsker mest mulig visninger for en visuell identitet, flest mulig klikk, eller kanskje du kun vil betale per salg? 

Du kan også spesifisere bud på individuelle søkeord, eller øke budsjettet på geografiske områder. 

Det er åpning for å justere dine googleannonser med millimeterpresisjon. 

Alternativt kan du også overlate alt til Google Ads sine algoritmer. Det gir ofte bedre resultat enn å sitte og justere uten å vite hva man gjør. Google sitter på en enorm kunnskap om markedet, og med maskinlæring serverer de dine annonser med eleganse. 

Vi finner raskt ut hvor du bør sette inn et ekstra trøkk, derfor er det lurt å ha med en Google ekspert på laget.

algorithm

Google belønner kvalitet

Google har en uttalt strategi om å levere kvalitet. Det gjelder i søkeresultater som med annonser. Derfor har de etablert maskinlæring og implementert ganske avanserte algoritmer.

Du kan være trygg på at Google vil forsøke å levere dine annonser til mennesker som er i rett modus for å handle.

Det gir også en fordel til de som annonserer over tid. Når Google lærer seg å kjenne dine annonser og dine kunder, vil de også levere med bedre presisjon over tid.

Spar penger med gode nettsider
Også budgivningen påvirkes av mange faktorer. Om din nettside er bra, og leverer gode varer og tjenester vil du kunne nå flere til en lavere pris, enn en konkurrent som ikke har samme kvalitet. Det er mange fordeler med gode nettsider, kostnad på annonsering hos Google er en av dem.

Se mer informasjon om Google sin maskinlæring her.

questions

Vil du vite mer om Google annonsering?

Lurer du på om Google annonsering og Ads er rett strategi for virksomheten din? Benytt deg av kontaktskjemaet, så kan vi si noe om ditt potensial.

Ta kontakt idag

Bruk skjemaet for å komme i kontakt med oss

ADSEO AS / Org nr: 916 870 337
Martin Linges Vei 25, 1364 Fornebu (Oslo)
+47 958 88 337
hei@adseo.no