Facebook Ads

Facebook ads og annonsering

Vi hjelper deg å tiltrekke fler leads og kunder med Facebook ads og annonsering.

arrow down

Vi bygger merkevaren din på Facebook

Vi hjelper deg med å bygge merkevaren din med markedsføring på Facebook. I samarbeid med deg og dine lager vi en strategi for Facebook annonsering, publisering, innholdsproduksjon med mer.

Vi hjelper deg med å måle dine besøkende for å kunne konvertere dem til betalende kunder.

  • Vi hjelper deg med markedsføring på Facebook.
  • Hos oss kan du få hjelp med den daglige driften av din Facebook side.
  • Vi kan holde kurs for deg og dine ansatte.
  • Vi gjør annonseringen for deg av dine produkter og tjenester på Facebook.
  • Våre erfarne rådgivere lager strategier for hvordan din bedrift kan lykkes ved bruk av Facebook i markedsføringen.
  • Våre markedsførings rådgivere har jobbet med over 600 kunder i elleve forskjellige land.

Hos oss er ingen bedrifter for små for et samarbeid. Gjennom samarbeid kan vi skape løsninger for at din bedrift kan tjene penger eller bygge merkevare via Facebook reklame.

Hvilke tjenester tilbyr vi for markedsføring på Facebook?

Drift av Facebook side markedsforing 1

Drift av Facebook-side

Vi passer på din facebookside 100% eller delvis etter avtale med deg. Hvorfor skal du la noen andre styre din Facebookside? Fordi at du kan være trygg på at noen passer på din merkevare mens du konsentrerer deg om å gjøre det du er best på. Adseo sørger for publisering, annonsering, kommentering med mer etter nærmere avtale. Ved å ha en god publiseringsplan og aktivitet på sosiale medier vil din bedrift fremstå mer troverdig.

Markedsføring på Facebook

For hver krone man benytter på Facebook ønsker man som regel en return on investment (ROI) eller på godt norsk – en investering skal lønne seg. Vi hjelper deg å oppnå best mulig resultater for din investering. Fordelene ved å annonsere på Facebook er at det er store segmenteringsmuligheter når det kommer til for eksempel

  1. Alder
  2. Kjønn
  3. Bosted
  4. Sivilstatus
  5. Interesser


og speile dine eksisterende kundelister.

Annonsering pa Facebook markedsforing
Skreddersydd Facebook kurs 1

Skreddersydd Facebook kurs

Hos oss lærer du deg hvordan du skal bruke din bedrift sin facebookside. Etter endt kurs skal du være i stand til å analysere de resultatene som du skaper på Facebook til fordel for din bedrift. Målsettingen med Facebook annonsering vil som regel alltid være økt synlighet, økt trafikk, flere leads og mer salg

Workshop/Strategi for Facebook-sider

Nyt det å være til stede på Facebook, ikke la det bare være et passivt medie som du opprettet fordi at alle andre hadde det.

I samarbeid med deg lager vi en strategi som tar din bedrift stegvis videre til å beherske sosiale medier.

Workshop Facebook sider markedsforing

Facebook Pixel

Hva er en facebook pixel?

Facebook pixel er en kode som implementeres på en nettside på samme måte som Google Analytics. Facebook pixel er Facebook sitt måleverktøy som sjekker om besøkende på nettsiden er logget inn i Facebook, Instagram eller WhatsApp og benytter seg av denne dataen til å spre brukeren. Facebook vet dermed hva brukerne gjør også når de er utenfor facebook.com, instagram appen også videre.

De fleste bruker Facebook på mobil og desktop og derfor har Facebook sannsynligvis den beste kryss-enhets-sporingen av alle tilgjengelige plattformer.

Se 3 fordeler ved en Facebook Pixel.

Facebook retargeting

Retargeting gjør at man kan vise annonser mot personer som har besøkt ett nettsted eller brukt en app. Det er også mulig å gjøre retargeting basert på adferd om brukere som kun har lagt produkter i handlekurven eller besøkt båt-relaterte produkter i nettbutikken.

Facebook attribusjon

Facebook registrerer hvor mange som gjør en forhåndsdefinert handling (konvertering) etter å ha sett eller klikket på en annonse. Man kan derfor bruke denne dataen som tillegg til Google Analytics tall når man setter opp mediemiks og budsjetter.

Facebook optimalisering

Man kan bruke facebook til å finne personene som har størst sannsynlighet til å foreta ett kjøp (konvertering).

Ofte stilte spørsmål om Facebook markedsføring

Facebook er en plattform som tilbyr høyt målrettede betalte annonser og organiske innlegg, slik at merker kan nå et publikum på over 2 milliarder.

Her er noen tips som hjelper deg med å starte bedriftens Facebook-markedsføringskampanje:

Trinn 1: Opprett en Facebook-side for bedriften.

Trinn 2: Skriv et eller flere innlegg. 

Trinn 3: Bruk Facebook Marketing Tools.

Trinn 4: Overvåke og foreta justeringer.

Hvis du sammenligner gjennomsnittlig kostnad per klikk (CPC) mot kostnad per tusende visning (CPM), koster Facebook-annonsering omtrent Kr 2.30 CPC i gjennomsnitt og omtrent Kr 61.65 CPM.

De tre hovedfordelene med gratis Facebook-markedsføring er: Gratis: Det er ingen kostnader forbundet med å ha en Facebook-virksomhetsside, og det er gratis å legge ut og dele innhold. Betalte annonser koster penger.

Facebook fortsetter å være den regjerende mesteren på sosiale medier, siden det fortsatt er det største nettstedet for venner og familiemedlemmer. I disse dager, enten et selskap er stort eller lite, har Facebook vist seg å være et kraftig markedsføringsverktøy som kan bidra til å bygge merkevareidentitet og utvide eksponeringen.

En gigant i det sosiale rommet med mer enn 2 milliarder aktive brukere hver dag, kan Facebook være et effektivt markedsføringsverktøy så lenge du bruker det til å markedsføre virksomheten din. Content Marketing Institute fant at 84 prosent av markedsførerne bruker Facebook for å distribuere innhold og markedsføre merkevarene sine, men likevel vurderte bare 30 prosent av dem det som effektivt.

Tradisjonelt har Facebook-annonsering vært noe ubrukelig for B2B-markedsførere. Det er et flott verktøy for B2C-markedsførere, som kan tilby rabatter, fremme salg og retarget kjøpere som har lagt igjen varer i handlekurven gjennom annonser på Facebook, men denne taktikken fungerer ikke alltid for B2B-publikummet.

Når du annonserer for virksomheten din, kan du nå det nøyaktige publikummet som er mest interessert i det du har. Facebook-annonsering var en av de tre beste typene nettannonser for et par år siden. Du kan målrette annonsene dine etter alder, interesser og oppførsel for å appellere til svært spesifikke målgrupper.

Facebook er så populært fordi det kombinerer to aspekter av vanlig surfing med et mellommenneskelig element. Facebook har informativt innhold som dekker alle mulige globale, nasjonale og lokale problemer, mens det samtidig underholder brukerne med memer, videospill eller andre applikasjoner.

Facebook tilbyr bedrifter et antall målgrupper for å målrette så mange mennesker på det sosiale nettstedet som mulig. Når du målretter mot brukere, kan Facebooks annonsering hjelpe til med bevissthet, konverteringer og markedsføring.

questions

Vil du vite mer om Markedsføring på Facebook?

Lurer du på hva som er rett strategi for virksomheten? Benytt deg av kontaktskjemaet, så lover vi å gi deg en ærlig vurdering om markedsføring på Facebook.

Ta kontakt idag

Bruk skjemaet for å komme i kontakt med oss

ADSEO AS / Org nr: 916 870 337
Martin Linges Vei 25, 1364 Fornebu (Oslo)
+47 958 88 337
hei@adseo.no